Genesis Mining - Easy Mining

Ahad, 8 Disember 2013

PERISIAN BLENDER ANIMASI 3D


Blender adalah sebuah perisian yang digunakan untuk menghasilkan grafik 3D. Sumber Terbuka@Open Source merupakan sesuatu perisian yang boleh digunakan oleh semua dan dimodifikasikan mengikut keperluan sendiri


Software teringan.

Jika dibuat perbandingan dengan perisian yang lain seperti 3D Max, Maya dan Cinema 4D, software ini merupakan yang paling ringan. Perkara ini amat penting bagi mengelakkan crash ketika melakukan kerja animasi. Apabila tiba masa untuk selalunya, memerlukan computer yang memiliki ketinggian memori seperti processor seperti i3,i5,i7 dan kad grafik yang tinggi untuk menghasilkan animasi yang baik. Namun apabila PC atau Laptop lambat, agak sukar untuk melakukan rendering. Yang penting sekali adalah untuk mengelak crash ketika rendering iaitu proses export animasi.

Perisian Yang Ringkas.

Proses menghasilkan animasi bukanlah sesuatu yang mudah untuk dilakukan, kita akan berhadapan dengan dengan pelbagai butang fungsi yang agak rumit diperingkat permulaan. Namun, jika dibandingkan menu dan fungsi 3D dan 2D, 3D mempunyai butang yang banyak. Blender 3D antara software yang ringkas jika dibandingkan dengan 3D STUDIO Max dan Maya 3D.


Muat Turun di sini : 
Windows
Blender 2.62 64bit

0 Komen Anda:

Catat Ulasan